Produktoversikt

Ricoh GR III Street Edition

Publisert 12.06.2020 21:34
x1000w-Rich GRIII street edition_WebNå lanseres RICOH GR III Street Edition, som har en metallisk grå overflate og en asfaltlignende overflatestruktur, sammen med en oransjegul blenderring. Antall tilgjengelige sett er begrenset til 3500 globalt, og inkluderer også en kompakt, avtakbar søker og en stropp i ekte skinn.

103945881_10157030173440064_3086732074273461800_o

GR III er den siste modellen i den legendariske GR-serien, som i over 20 år har tatt sikte på å gi deg en kombinasjon av høyeste bildekvalitet og enkel håndtering. Takket være disse egenskapene og det spesialiserte designet, har dette høytytende kompakte kameraet utviklet seg til å bli et pålitelig verktøy for gatefotografering. Dette har ført til lanseringen av RICOH GR III Street Edition, som har en metallisk grå overflate og en asfaltlignende overflatestruktur, sammen med en oransjegul blenderring. Antall tilgjengelige sett er begrenset til 3500 globalt, og inkluderer også en kompakt, avtakbar søker og en stropp i ekte skinn. Tilbehøret er eksklusivt designet i en stil som komplimenterer denne utgaven. Men selv uten det nye utseendet – og selv bort fra gatene – leverer GR III bilder av høy kvalitet i alle situasjoner du møter på i hverdagen.

For å gjenspeile den ujevne asfalten i gatene, har kamerahuset blitt behandlet med en metallisk grå finish med en elegant kornet struktur som er skapt av gjentatt dråpespraying på kamerahusets belegg. Selv om den fremdeles ser relativt glattpolert ut, hjelper den resulterende teksturen til å forbedre grepet rundt kameraet. En iøynefallende blenderring i signaturfargen oransjegul fremhever det unike designet ytterligere. I tillegg til dette blir GR III Street Edition levert i et spesielt begrenset sett, som kommer med eksklusivt tilbehør. Den kompakte og avtakbare søkeren har en tilsvarende metallgrå finish. På toppen er tallet 28 innprentet i oransjegult for å fremheve kameraets synsvinkel – perfekt for gatefotografering. For å fullføre settet medfølger også en mørkegrå stropp i ekte skinn med en oransjegul klemme.

Med den nylig tilførte "Full Press Snap"-funksjonen via LCD-skjermen, kan lukkeren utløses ved hjelp av berøringsskjermen, avbryte autofokus og finjustere fokus på forhåndsinnstilt Snap Focus-avstand. Dette gir en ultimat reaksjonsevne for å fange unike øyeblikk, noe som er essensen i gatefotografering og som fremhever styrken til GR III i denne klassen. For å legge til den siste finpussen laget også Ricoh et originalt skjermbilde som har Street Edition-logoen når kameraet er slått av.

Dette kameraet gir alle de forventede funksjonene til GR III: hastighet og enkelhet i bruk, kombinert med høytytende utstyr og perfekt bildekvalitet i et ekstremt kompakt og velkonstruert kamerahus. Dette gjør ikke bare kameraet til et ultimat verktøy for reportasje- og stillbildefotografering, men også til en pålitelig følgesvenn for alle som ønsker å bringe sin lidenskap for fotografi ut i gatene hver eneste dag.

RICOH GR III STREET EDITION SPECIAL LIMITED KIT inkluderer:

● 2 stk. oppladbare batterier DB-110
● Ekstern søker GV-2 (SE)
● Stropp i ekte skinn GS-2 (SE)

Tilgjengelighet og pris

RICOH GR III Street Edition i metallgrå farge er begrenset til 3500 stykker globalt og vil være tilgjengelig fra midten av juli 2020.

Kan bestilles her

103549903_10157030177100064_4210781475347708734_o