Produktoversikt

Publisert 12.02.2020 13:19
Ricoh WG-70

RICOH-Produkt-Banner-WG70-view-01a

Ricoh WG-70 er et kamera som tåler det meste. Det er støtsikkert, vanntett og velfungerende selv i minusgrader. Dette kameraet er laget for eventyr.

Det fungerer ned til 14m under vann med en batterilevetid på 2 timers kontinuerlig fotografering. Det tåler temperaturer så lave som -10℃, og dessuten er det knusesikkert opp til 100kg, og støtsikkert fra 1,6m.

WG-70 er utstyrt med en 5x optisk zoom (tilsvarer ca. 28-140mm i 35mm-format) og passer til et bredt utvalg scener og motiver, inkludert store landskap og portretter. Det har også andre praktiske opptaksfunksjoner, for eksempel en makromodus for dramatiske nærbilder fra en minimums fokuseringsavstand på bare én centimeter.

Kameraet har også en intelligent zoomfunksjon for å utvide zoomområdet omtrent 36 ganger (tilsvarer opptil 1008mm i 35mm-format).

Avansert undervanns-modus

WG-70 er spesielt designet for fotografering under vann, og optimaliserer bildebehandlingen av farge, kontrast og hvitbalanse, basert på data fra bilder tatt under vann.

Disse undervanns-modusene forsterker automatisk rødnyanser som ellers blekner jo dypere man dykker, samtidig som kontrasten også øker for å motvirke vannets lysrefleksjoner. I undervanns-modus kan Flash Off + Flash On slås på for å ta to bilder med bare ett trykk – ett med og ett uten blits.

Større nærbilder

Med en fokuseringsavstand på minimum 1cm og seks LED-makrolys, gir WG-70 motivet en lys, jevn belysning. Takket være disse makrolysene og et høykvalitets objektiv kan brukeren tydelig se en forstørret oversikt av den mikroskopiske verden – som ikke kan oppdages med det blotte øyet – på kameraets LCD-skjerm, og gjør det enkelt å ta oppsiktsvekkende nærbilder.

Med et godt grep og en tydelig utløserknapp, fungerer Ricoh WG-70 også bra med hansker, både på skiferien når temperaturen synker, og hvis du bruker neopren-hansker når du padler eller dykker. Kameraet har en LCD-skjerm som er velegnet til utendørs bruk – lysstyrken kan umiddelbart tilpasses lysforholdene i en fotograferingssituasjon, slik at du alltid kan se akkurat hva du fotograferer.

Viktige funksjoner:

• Gode makroegenskaper.
  • Ansiktsgjenkjenning i høy hastighet som kan registrere hele 32 ansikter i fokus på omtrent 0,03 sekunder. En smart Smile Capture-funksjon aktiverer lukkeren automatisk når motivets smil oppdages.
  • Utstyrt med en bakbelyst CMOS-bildesensor, som sikrer utmerket høy følsomhet og lav bildestøy.
  • Auto Picture-modus brukes til å automatisk velge den mest passende modusen fra kameraets 16 ulike bildemoduser.
  • Håndholdt Night Snap-modus, som automatisk tar flere bilder samtidig på kveldstid og produserer ett sammensatt og skarpt bilde.

Ricoh WG-70-orange-black