Produktoversikt

Ricoh G900

Publisert 22.02.2019 13:45

Et robust digitalkamera med kamerahus som er både vanntett og støvtett, samt støtsikkert og motstandsdyktig mot kjemikalier til bruk på krevende arbeidsplasser. Det har et 5x zoomobjektiv med LED-ringlys, innebygget GPS og notatfunksjon med tekst, lydopptak og strekkodeskanning.

Ricoh G900

Viktige egenskaper hos Ricoh G900

• Kompaktkamera spesielt laget for arbeidsplasser og industriell bruk
  • Motstandsdyktig mot vann, støv, støt og kjemikalier
  • 20 megapixel CMOS-sensor
  • 5x zoomobjektiv, tilsvarende 28-140mm
  • Støtte av kamera-notater (tekst, lyd og strekkodeinformasjon)
  • Innebygget GPS registrerer geodata på bildene
  • Passord beskytter kameraet med låsefunksjon
  • 4K-videoopptak (3840 x 2160 pixels, 30 bilder per sekund)

Ricoh G900 er et digitalkamera som er meget motstandsdyktig mot vann, støv, støt og kjemikalier, noe som gjør det ideelt til bruk på krevende arbeidsplasser og i næringer som konstruksjon, katastrofehjelp og helsetjenester.

Kameraet er utstyrt med en meget lysfølsom 20 megapixel CMOS-bildesensor, som produserer velbelyste, sylskarpe bilder, selv i dårlig belysning. Det tar også opp video i 4K-oppløsning (3840 x 2160 pixels, 30 bilder per sekund).

Avanserte funksjoner hjelper deg til å få de beste bildene og videoopptakene. For eksempel sørger Movie SR og SR+ funksjonene for å redusere bevegelser på samme måte som en gimbal-enhet gjør det. De sikrer videoopptak i høy kvalitet når du vil fange motiv med raske bevegelser.

Utover SD-kortspalten leveres G900 også med 6,5GB internminne, som gir mulighet til å ta opp helt opp til 856 bilder i den største bildestørrelsen!

Allsidig objektiv og innebygget LED-ringlys
Ricoh G900 har et 5x zoomobjektiv med en brennvidde tilsvarende ca. 28-140mm i fullformat og en nærgrense på bare 1 centimeter. Det er et meget allsidig objektiv som egner seg til en rekke motiver.

Rundt objektivet er det plassert en lampe med seks LED-lys som gir en jevn belysning på motivet. Da man kan velge mellom forskjellige belysningsmønstre, kan LED-lyset også brukes til å belyse motivet mer tredimensjonalt. Perfekt til nærbilder i dårlig opplyste miljøer!

Laget for de tøffeste forholdene
Et ergonomisk grep gjør det komfortabelt å holde kameraet, mens en bred nakkestropp gjør det mulig å bære kameraet over skulderen i to punkter for å gjøre det lettere å håndtere på arbeidsplasser. Takket være en kraftig konstruksjon klarer G900 oppgavene pålitelig i både harde og krevende forhold.

Kameraet er vanntett ned til en dybde på 20 meter med opptil to timers kontinuerlig bruk (i samsvar med standardene IPX8 eller JIS Class 8). Det robuste kamerahuset er støtsikkert mot fall fra høyder på opptil 2,1 meter, støvtett (i samsvar med standardene IPX6 eller JIS Class 6), kuldesikkert ned til -10°C, og tåler belastning fra en gjenstand på opptil 100kg.

Det er også designet for å være meget motstandsdyktig mot kjemikalier som Ethanol, Natriumhypokloritt og flytende klordioksidløsninger som brukes som soppdrepende tilsetningsstoffer.

GPS, notater og strekkodeskanning
G900 inneholder en GPS-modul som kan registrere posisjonsdata og loggdata på bildene. Funksjonen Camera Memo gjør det mulig for brukeren å legge ved en tekst eller en lydfil (maks. 30 sekunder), eller til og med ta opp informasjon fra strekkoder og feste til utvalgte bilder.

Kodebeskyttet kameralås
Kameralås-funksjonen lar brukeren begrense kameraets operasjoner helt eller delvis ved å låse noen funksjoner med en kode, inkludert kameratilgang, menytilgang, interntminnevisning og USB-tilkobling. Kameraet kan frigjøres fra låsestatus ved å legge inn et passord ved hjelp av kameraets skjermtastatur.

Pris og levering
Kan bestilles her